Чим більше мережевих супермаркетів, тим вищий ризик ожиріння. Такого висновку дійшли вчені, вивчивши, як змінився ринок продуктів за останні 15 років.
Результати дослідження опублікували у журналі Nature Food.
Раніше люди купували їжу у невеликих крамницях та на ринках, а тепер все частіше йдуть у мережеві супермаркети. З 2009 по 2023 рік кількість немережевих магазинів у світі скоротилася на 13,7%, а супермаркетів побільшало на 23,6%. Особливо це помітно у країнах із низьким та середнім рівнем доходу.
Супермаркети продають багато ультраперероблених продуктів - вони дешеві, смачні, але шкідливі. Вони отримають більше цукру, солі та жирів, ніж натуральна їжа. Такі продукти викликають харчову залежність, змушуючи людей їсти більше, ніж потрібно.
Друга зміна у школі: психолог пояснила наслідки навчання після обіду
Гуртожиток, старий Daewoo та майже 3 мільйони: як живе насправді голова сумської нацполіції Олександр Мартім'янов
ЄС вилучає з обігу банкноти певного номіналу: що робити зі збереженнями
Допомогу від держави скасовують: виплати об'єднають
Саме вони займають понад 80% полиць магазинів у Північній Америці та близько 30% у Південній Азії. Люди купують їх частіше, і як наслідок – ожиріння за 13 років зросло в середньому на 2%.
Вчені попереджають: що сильніші супермаркети контролюють ринок, то гіршою стає якість харчування. Вони пропонують стежити за тим, як змінюється ринок продуктів і допомагати людям робити більш здоровий вибір. Також вони рекомендують обмежити рекламу шкідливих продуктів.
Але поки що мережі супермаркетів зростають, а ціни на корисну їжу залишаються високими, вибирати між здоров'ям і доступністю стає все складніше.
А ми нагадуємо, ядовиті овочі заполонили ринки: що зараз продають українцям
Раніше стало відомо про те, що нова епідемія загрожує дефіцитом яєць: чи дістанеться українцям ключовий продукт.
Читайте також, як магазини маніпулюють покупцями: хитрощі, які змушують вас купувати більше